سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه بیندیشد به بینش می رسد . [امام علی علیه السلام]
پرسش مهر 86
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» سخنرانى رهبر معظم انقلاب اسلامی،در اجتماع دهها هزار نفر از زائرا

(01/01/1386)

حضرت آیت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامی، عصر امروز در اجتماع دهها هزار نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، ایجاد کشورى آزاد، مرفه، سربلند و برخوردار از پیشرفتهاى علمى را خواست ملى ایرانیان دانستند و تأکید کردند: ایران براى دستیابى به دانش هسته اى طبق مقررات بین المللى عمل کرده است اما اگر قرار باشد با ابزار شوراى امنیت بى قانونى کنند و حق مسلم ملت ایران را نادیده بگیرند ما هم مى توانیم بى قانونى کنیم و خواهیم کرد.

حضرت آیت الله خامنه اى با تبریک عید نوروز و حلول ماه ربیع الاول، آغاز سال جدید را فرصتى براى تقویت عزم ملى دانستند و افزودند: ملت زنده و عزیز ایران، براى استمرار موفقیتها، باید موقعیت درونى و جایگاه بین المللى خویش را بشناسد، چالشهاى پیش رو را درک کند و از خطوط اساسى مقابله با این چالشها نیز آگاه باشد.

ایشان، «سربلندى ایران اسلامى و الگو شدن در میان ملتهاى مسلمان» را هدف عمده ملت ایران برشمردند و خاطرنشان کردند: تحقق این هدف بزرگ نیازمند «استقلال و عزت ملی»، برخوردارى از «رفاه عمومى و عدالت اجتماعی» و استفاده از همه ظرفیتهاى ملى است.

حضرت آیت الله خامنه ای، استعداد، استقامت، «غیرت دینى و ملی» و عشق به میهن را از جمله ظرفیتهاى بى پایان ملت ایران براى تحقق اهداف بزرگ خویش خواندند و افزودند: اگر چه ملت ایران، حدود 200 سال، بر اثر سلطه استکبار و زمامداران وابسته عقب نگه داشته شده بود اما تجربیات موفق علمى و سیاسى سه دهه اخیر نشان مى دهد که ملت ایران قادر است به الگوى دیگر ملتها تبدیل شود.

رهبر انقلاب اسلامی، پیشرفتهاى جوانان و دانشمندان پرافتخار کشور در زمینه هایى همچون انرژى هسته ای، سلولهاى بنیادی، درمان ضایعات نخاعى و دهها زمینه دیگر را باعث تحسین جهانیان برشمردند و افزودند: در میدان رقابتهاى سیاسى نیز موضعگیرى مسئولان کشور در سطح منطقه و جهان، برجسته و شاخص است و ملت ایران توانسته است مفاهیمى همچون «مردم سالارى دینی» و «دین محورى در سیاست» را به فرهنگِ سیاست بین المللى وارد کند و مجموعه واقعیات سه دهه اخیر نشان مى دهد که ملت ایران مى تواند در میدان رقابتهاى «علمى – سیاسى – صنعتى - اقتصادى و فرهنگى جهانی»، به موقعیتهاى چشمگیرى دست یابد.

حضرت آیت الله خامنه اى راه پیش روى ملت ایران را راهى درخشان اما داراى فراز و نشیب دانستند و در تبیین چالشهاى پیش رو افزودند: ملت ایران با دو دشمن درونى و بیرونى روبروست که دشمن درونى یعنى خصلتهاى ناپسند نظیر تنبلى – نداشتن نشاط کارى – ناامیدى – بدبینى و نداشتن اعتماد به نفس فردى و ملى خطرناکتر از دشمن بیرونى است و ملت باید با همه وجود با این میکروبها و موریانه هاى ویران کننده مقابله کنند.

ایشان نظام سلطه بین المللى را دشمن بیرونى ملت ایران برشمردند و خاطرنشان کردند: شبکه صهیونیزم جهانى و دولت کنونى ایالات متحده امریکا سمبل دشمنان بیرونى ملت ایران به شمار مى روند که البته دشمنى ناکام آنها با این ملت از بعد از انقلاب شروع شده و همچنان ادامه دارد.

رهبر انقلاب اسلامى ستایش ملتها از «مردم ایران و نظام جمهورى اسلامی» و اتهامات همزمان استکبار به این ملت را تناقض آشکار میان گرایش ملتهاى جهان و خواست سلطه گران برشمردند و افزودند: این رخنه فرسایشی، بناى لیبرال دمکراسى غرب را روز بروز متزلزل تر خواهد کرد.

ایشان استقبال به یاد ماندنى ملتهاى مختلف از جمله مردم کشورهاى امریکاى لاتین از رئیس جمهور اسلامى ایران و تظاهرات ضدامریکایى مردم همین منطقه هنگام سفر اخیر رئیس جمهور امریکا را نشانه اى از تناقض موجود میان نگاه ملتها و مواضع دولتهاى استکبارى برشمردند و افزودند: این واقعیات نشان مى دهد که آبروى ملت ایران در میان ملتها رو به افزایش است و لیبرال دموکراسى غربى و دولت امریکا، هر روز بى آبروتر مى شوند.

حضرت آیت الله خامنه اى «جنگ روانی»، «جنگ اقتصادی» و «مقابله با پیشرفت و اقتدار علمى ملت ایران» را سه روش عمده دشمنان خواندند و افزودند: جنگ روانی، مهمترین برنامه دشمن به شمار مى رود و مردم و مسئولان باید اهداف و روشهاى تحقق این برنامه ها را به خوبى بشناسند.

رهبر انقلاب اسلامی، مرعوب کردن مسئولان و نخبگان – تضعیف اراده عمومى – تلقین مکرر مطالب غیرواقعى براى تغییر درک مردم از واقعیات جامعه، تضعیف اعتماد به نفس مردم – سست کردن وحدت مردم و مسئولان – و دامن زدن به اختلافات قومی، مذهبی، سیاسى و صنفی، را از جمله اهداف جنگ روانى دشمنان دانستند و افزودند: دولت امریکا که مظهر حمایت از تروریسم، نقض حقوق بشر، فتنه گرى و دخالت در امور دیگر کشورهاست امروز با متهم کردن ایران به اینگونه اقدامات، درصدد است جاى متهم و مدعى را عوض کند اما همه مى دانند که ملتها از امریکایى ها طلبکار هستند و آنها باید در جایگاه متهم در مقابل اقدامات خود پاسخگو باشند.

ایشان ترساندن همسایگان جنوبى ایران را از دیگر اهداف جنگ روانى امریکا خواندند و افزودند: این تلاش ها از اول انقلاب تاکنون ادامه داشته که برخى همسایگان ما در خلیج فارس آگاهانه این توطئه را درک کرده اند و برخى دیگر ممکن است در دام آن بیفتند.

حضرت آیت الله خامنه اى با اشاره به آمادگى ایران براى انعقاد پیمان دفاعى مشترک با کشورهاى حوزه خلیج فارس افزودند: ایران مانند تمام سالهاى پس از انقلاب دست دوستى خود را به سوى این همسایگان دراز کرده و معتقد است امنیت این منطقه مهم باید با همکارى کشورهاى خلیج فارس تأمین شود.

رهبر انقلاب اسلامى در ادامه بحث خود درباره اهداف جنگ روانى دشمن در نصیحتى به عناصر سیاسى داخلى افزودند: صاحبان قلم و بیان، تریبون و جایگاه مراقب باشند خواسته یا ناخواسته مقاصد دشمن را دنبال نکنند چرا که امروز هرکسى مردم را به «مسئولان و نظام و آینده» بى اعتماد کند و به اختلافات دامن بزند، به دشمن کمک کرده است.

ایشان جنگ اقتصادى را دومین برنامه دشمن براى مقابله با ملت ایران ارزیابى کردند و افزودند: آنها مى خواهند ملت را در مضیقه قرار دهند اما با ابلاغ سیاستهاى اصل 44 و تلاش مجدانه دولت براى اجراى این اصول، میدان براى تحرک و رونق اقتصادى و فعالیت عموم مردم و صاحب ثروت باز شده است و به همین علت رویکرد دولت در سال جدید و یکى دو سال آینده باید رویکردى اقتصادى باشد.

رهبر انقلاب اسلامى مسئولان را به تشریح راههاى مشارکت مردم در فعالیتهاى اقتصادى فراخواندند و افزودند: تولید ثروت از طریق قانونى در اسلام کارى پسندیده است و باید با اجراى سیاستهاى اصل 44 منابع درآمدى آحاد مردم به خصوص طبقات ضعیف متنوع بشود و گشایشى در زندگى مردم به وجود آید.

حضرت آیت الله خامنه اى با اشاره به تهدید دشمن مبنى بر تحریم ایران خاطرنشان کردند: ملت ایران در میان همین تحریمها به انرژى هسته اى و پیشرفت و سازندگى دست یافته است بنابراین این ملت را از تحریم نترسانید.

ایشان مخالفت با استفاده مردم ایران از انرژى هسته اى را نمونه اى از تلاشهاى دشمنان براى مقابله با پیشرفت علمى ایران خواندند و افزودند: مگر ملت ایران براى به دست آوردن انرژى هسته اى از سلطه گران اجازه خواسته بود که آنها مى گویند مخالفیم.

حضرت آیت الله خامنه اى انرژى هسته اى را یک نیاز و ضرورت برشمردند و با انتقاد از تعدادى که حرف دشمن را مبنى بر «بى نیازى ملت ایران به انرژى هسته ای» تکرار مى کنند، افزودند: آیا به نظر این عده، مسئولان اجازه دارند با عقب نشینى از خواست ملت، به نسلهاى آینده خیانت کنند و آینده کشور را به خطر بیاندازند.

رهبر انقلاب اسلامى دستیابى به انرژى هسته اى را کارى بزرگتر از ملى شدن نفت دانستند و خاطرنشان کردند: تعدادى که حرف دشمن را تکرار مى کنند امروز در حالیکه از ملى شدن صنعت نفت تمجید مى کنند اما همان حرفهایى را مى زنند که مخالفان دکتر مصدق و آیت الله کاشانى هنگام ملى شدن صنعت نفت مى زدند.

حضرت آیت الله خامنه اى با اشاره به نظارت آژانس هسته اى بر تمامى فعالیتهاى ایران افزودند: همه فعالیتهاى ما قانونى بوده است اما اگر بخواهند با هیاهو و جنجال از شوراى امنیت استفاده ابزارى کنند و حق مسلم ملت ایران را نادیده بگیرند وبى قانونى کنند ما هم مى توانیم بى قانونى کنیم و خواهیم کرد.

ایشان همچنین تأکید کردند: اگر بخواهند با تهدید و اعمال زور و خشونت رفتار کنند بدون تردید ملت و مسئولان ایران از همه ظرفیت هاى خود براى ضربه زدن به دشمنانِ متعرض استفاده خواهند کرد.

حضرت آیت الله خامنه اى در بخش پایانى سخنانشان با اشاره به نامگذارى سال جدید به سال اتحاد ملى و انسجام اسلامی، آحاد مردم را به تلاش براى تقویت وحدت و یکپارچگى توصیه کردند و افزودند: براى افزایش انسجام اسلامى نیز باید بر اصول مشترک ملتهاى مسلمان تکیه کنیم.

ایشان با توصیه به جوانان براى افزایش اعتماد به نفس فردى و ملى خاطرنشان کردند: شما جوانان عزیز مى توانید کارهاى بسیار بزرگى انجام دهید و کشور را به اوج عزت و اعتلا برسانید.

رهبر انقلاب اسلامى همچنین با اشاره به حمایت مستمر ایشان از دولتهاى قبلى و فعلى افزودند: حمایت خاص از دولت فعلى نیز متکى بر دلایلى است که جایگاه مهم دولت در ساختار سیاسى – مسئولیتهاى سنگین قوه مجریه و جهت گیرى اسلامى و انقلابى دولت نهم از جمله آنهاست.

ایشان سختکوشى – ارتباط با مردم – ذى مردمى و تلاش براى عدالت اجتماعى را از دیگر دلایل حمایت از دولت خواندند و افزودند: البته این حمایت بى حساب و کتاب نیست و مبتنى بر توقعاتى است که خستگى ناپذیرى – حفظ مردم زیستى – دورى از مخاصمات جناحى و عمل به برنامه هایى که به مردم گفته مى شود از جمله آنهاست.

در ابتداى این دیدار آیت الله واعظ طبسى نماینده ولى فقیه در استان و تولیت آستان قدس رضوى ضمن عرض خیرمقدم به رهبر معظم انقلاب اسلامی، از فعالیتهاى عمرانى آستان و پژوهشى حوزه علمیه خراسان گزارش داد و اعلام کرد: مسئولان استان ضمن هماهنگى و همکارى صمیمانه با یکدیگر براى تحقق شعار امسال یعنى اتحاد ملى و انسجام اسلامى تلاش خواهند کرد.

 

                                                                                                                                              منبع



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » بتول اعتباری ( شنبه 86/12/11 :: ساعت 4:48 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

بررسی علل و عوامل رشد و موانع پیشرفت واحدهای تحقیق و توسعه در سا
[عناوین آرشیوشده]